PODRÓŻ DO KRAINY LICZB, CZYLI #ZABAWYZMATEMATYKĄ -- CYFRA 6

1 lutego 2021

Podróż do Krainy Liczb nadal trwa! Dzisiaj odwiedzimy Kurkę Szóstkę. Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Więcej o Podróży po Krainie Liczb i #zabawachzmatematyką przeczytacie TUTAJ.

Co potrzebne:

• plansza do opowieści, Kurka Szóstka;
• mapa do opowieści oraz do przyczepiania cyfr (jako dekoracja stała w sali - tablica korkowa lub drzwi);
• oznaczenia kącików;
• w kącikach:
o kącik gospodarczy: wykałaczki, chleb tostowy pokrojony w kostkę, plasterki ogórka konserwowego, kukurydza konserwowa, ser żółty pokrojony w kostkę, kabanos.
o kącik badawczy: 6 koszyczków, 6 kostek, kolorowe kropki z darów Froebla, kolorowe kropki z papieru, makaron, fasola, pompony,
o kącik twórczy: szablony kostek, makaron,
o kącik darów: wybrane klocki do wybudowania domku z 6 klocków (dar 3, karty z segregatora nr 43, 47, 38).

Przebieg:

1. Teatrzyk z wykorzystaniem drewnianych podkładów i darów.
Nauczyciel:

Zapraszam Was na kolejne spotkanie w Krainie Liczb. Popatrzcie na naszą mapę, która pomaga nam w podróży przez tajemnicze królestwa liczb (przypomnienie mapy). Przypominam Wam, że przez cały rok będziemy podróżować przez 10 krain. Każde odwiedzone przez nas królestwo oznaczymy na mapie. Przypomnijmy sobie, jakie już krainy udało się nam odwiedzić [dzieci wymieniają]. Za krainą Biedronki Piątki jest 6 jajek, z których wykluło się 6 małych kurczaczków i właśnie tam znajduje się kraina Kurki Szóstki, która dziś zaprasza Was do swojej szóstkowej krainy. Popatrzcie jak wygląda 6 (wodzenie palcem po wyklejonym śladzie). Żeby nie było nam nudno podróżować powtórzymy znaną nam już rymowankę:

Świat liczb dzisiaj na nas czeka, (dzieci stoją w kole)
podaj rękę bo już czas. (podają sobie ręce)
Krok po kroku, na wesoło, (poruszają się po kole)
chodź do Trójki, z nami licz.(dzieci siadają w kole)

W krainie Kurki Szóstki wszystko jest w liczbie 6. Krainę ogrzewa słońce z 6 promykami, a po niebie płynie 6 małych chmurek. Na podwórku jest 6 małych kurczaczków. Każdy kurczaczek dziobie po 6 ziarenek.

Idzie do nas, żeby nas powitać... (zza drzwi N wnosi Kurkę Szóstkę). Przyjrzyjcie się dobrze, jak wygląda. W jakim jest kolorze? Ile ma piórek? (żółty kolor i 6 piórek). Czekajcie... Coś chyba chce powiedzieć...

(N wchodząc w rolę Kurki Szóstki).

Witajcie dzieci!

Bardzo się cieszę, że mogę Was gościć w mojej krainie, w której wszystko jest w liczbie 6. Pokażcie na palcach, ile to sześć... [dzieci pokazują]. Super! Poznaliście już moje kurczaczki? Jest ich oczywiście sześć. Bardzo je kocham i wspólnie miło spędzamy czas. Chciałabym zabrać Was w podróż po mojej szóstkowej krainie. Czy jesteście gotowi?

Przy piosence „Małe kurczaki” dzieci „jadą” z Kurką Szóstką (robią pociąg), podróżując po jej krainie. Kiedy kończy się piosenka siadają w kółku. Kurka Szóstka mówi:

Witajcie w mojej krainie! Dziś chciałabym zabrać mojego przyjaciela Pimpusia na piknik i potrzebuję Waszej pomocy. Mam dla Was kilka zadań.
Pierwsze zadanie to wybudowanie dla mnie, Pimpusia i moich malutkich kurczaczków pięknego domku z 6 klocków, żebyśmy mieli gdzie schronić się przed deszczem.
Chciałabym podarować Pimpusiowi 6 małych kostek, dlatego drugie zadanie to wyklejenie dla Pimpusia 6 kostek. 
Kupiłam dla Pimpusia jego ulubione, chrupiące kostki, ale wpadły mi do pudełka z drobiazgami i strasznie się pomieszały, dlatego trzecie zadanie to odnalezienie 6 kostek i posegregowanie wszystkich przedmiotów do 6 koszyczków. 
Zaś ostatnie zadanie to wykonanie pysznych koreczków na piknik, bo na pewno jesteście głodni po tak długiej podróży.
Chodźcie, pokażę wam stanowiska pracy!

2. Podział dzieci na 4 zespoły (usadzamy dzieci przy 4 stolikach i ustawiamy oznaczenia kącików).

3. Praca w zespołach pod nadzorem nauczycieli:
a) kącik gospodarczy: wykonanie koreczków;
b) kącik twórczy: wyklejenie 6 kostek;
c) kącik badawczy: odnalezienie 6 kostek i posegregowanie przedmiotów do 6 koszyczków;
d) kącik darów: budowa domku z sześciu klocków (dar 3 nr 43, 47, 38).

4. Prezentacja i omówienie prac dzieci:
a) kącik twórczy – prezentacja wyklejonych kotek w liczbie 6;
b) kącik badawczy – pokazanie posegregowanych przedmiotów;
c) kącik darów – prezentacja domku z sześciu klocków;
d) kącik gospodarczy – poczęstowanie dzieci koreczkami.

5. Pokazanie na mapie, gdzie się znajdujemy, jak wygląda cyfra 6 oraz przyklejenie cyfry 6 na mapie nowej krainy.

Tutaj można pobrać scenariusz zajęć:




Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia