Druga część zabaw z kodowaniem i darami freblowskimi. We wpisie do pobrania gotowe karty z kodami do ułożenia obrazków i zegarów.
Ćwiczenie 2. Zakodowane obrazki
1. Przygotowanie stanowiska pracy
Pomoce: siatka freblowska, Dar 7, 8, 9, karta kodów
2. Wyjaśnienie uczniom zasady
odczytywania współrzędnych na siatce.
Nauczyciel przygotowuje planszę (siatkę) z polami i dwiema osiami:
- pierwsza pionowa kolumna: cyfry od 1 do 10
- pierwszy poziomy wiersz: litery
i prezentuje ją dzieciom. Ważne, aby dobrze wytłumaczyć w jaki sposób odczytywać tabelę. Najczytelniej dla dzieci będzie zaznaczyć miejsce przecięcia się dwóch linii (wiersza i kolumny). Jedna linia w pionie, druga w poziomie – linie te można zaznaczyć kolorowymi sznurówkami. Miejsce przecięcia się kolorowych sznurówek wyznaczą odpowiednią kratkę. Następnie siatkę uzupełniają klockami według karty kodów np. 4A, 6B.
3.
Podział na zespoły i rozdanie karty kodów (załącznik 2).
Karta kodów do pobrania tutaj: KLIK
4.
Prezentacja prac
Ćwiczenie 3. Która godzina?
Uwaga metodyczna: Ćwiczenie to wykonujemy dopiero po dogłębnej
analizie budowy i działania zegara. Służy ono bowiem do ćwiczeń odczytywania
godzin na zegarze.
1. Przygotowanie stanowiska pracy
Pomoce: Dar 8, siatka freblowska, plansza zegara, zegar demonstracyjny, zestaw karty
kodów– załącznik
2. Wyjaśnienie uczniom zasady zaznaczania
i odczytywania godzin na zegarze.
Ćwiczenie przygotowujemy dla każdego dziecka. Wykonujemy je przy stolikach.
Demonstrujemy dzieciom tarczę zegara, omawiamy jak działa zegar. Przygotowujemy razem z dziećmi kartonową tarczę
zegara z oznaczeniami cyfr (mogą być napisane lub ułożone z darów). Każde dziecko
ma do dyspozycji swój własny zestaw po dwa patyczki z Daru 8 (1 krótki i 1
średni), które będą wskazówkami na tarczy zegara.
Przygotowujemy z dziećmi plansze zegarów:
Brak komentarzy
Prześlij komentarz