PODRÓŻ DO KRAINY LICZB, CZYLI #ZABAWYZMATEMATYKĄ -- CYFRA 3

27 listopada 2020

Zapraszamy na kolejną Podróż do Krainy Liczb! Poznajcie Wróżkę Trójkę!

Więcej o Podróży po Krainie Liczb i #zabawachzmatematyką przeczytacie TUTAJ.

Co jest potrzebne?

  • plansza do opowieści, Wróżka Trójka;
  • mapa do opowieści oraz do zawieszenia cyfr (jako dekoracja stała w sali - tablica korkowa lub drzwi);
  • oznaczenia kącików;
  • w kącikach:
    • kącik gospodarczy: owoce (kiwi, banan, jabłko), deska i nożyki do krojenia owoców, miska do wymieszania sałatki, miseczki/kubeczki w liczbie dzieci do nałożenia sałatki, łyżeczki lub widelczyki do zjedzenia sałatki;
    • kącik badawczy: pojemnik z mieszanką fasoli, nakrętek i pomponów oraz plastikowe szczypce dla każdego dziecka w zespole i 3 pojemniki do segregacji;
    • kącik twórczy: korona z papieru, 3 diamenciki do ozdabiania korony;
    • kącik darów: wybrane klocki do wybudowania bramy do zamku z trzema filarami (dar 3, nr 14).


Przebieg:

1. Teatrzyk z wykorzystaniem drewnianych podkładów i darów.

Nauczyciel:

Zapraszam Was na kolejne spotkanie w Krainie Liczb. Popatrzcie na naszą mapę, która pomaga nam w podróży przez tajemnicze królestwa liczb (przypomnienie mapy). Przypominam Wam, że przez cały rok będziemy podróżować przez 10 krain. Każde odwiedzone przez nas królestwo oznaczymy na mapie. Za krajem Górala Dwójki są trzy jeziorka, a za nimi jest kraina Wróżki Trójki i właśnie ona dziś zaprasza Was do swojej trójkowej krainy.

Żeby nie było nam nudno podróżować powtórzymy znany nam już wierszyk:

Świat liczb dzisiaj na nas czeka, (dzieci stoją w kole)
podaj rękę bo już czas. (podają sobie ręce)
Krok po kroku, na wesoło, (poruszają się po kole)
chodź do Trójki, z nami licz.(dzieci siadają w kole)

W krainie Wróżki Trójki wszystko jest w liczbie 3. Wróżka mieszka za trzema jeziorkami, na niebie płyną trzy chmurki i świeci słońce z trzema promykami. Na niebie widać tęczę, która ma tylko trzy kolory. W krainie Wróżki Trójki są trzy kwiatuszki, a każdy z nich ma po trzy płatki. Wróżka Trójka przyjaźni się z trzema pszczółkami, które nazywają się Pysia, Mysia i Rysia.

O! Właśnie do nas idzie, żeby nas powitać... (zza drzwi N wnosi wróżkę). Zobaczcie, jak wygląda... Po czym poznacie, że Trójka to wróżka? (kapelusz i różdżka). Przyjrzyjcie się dobrze, jak wygląda. Jak myślicie dlaczego jest zielona? Czekajcie... Chce nam coś chyba powiedzieć... (N wchodzi w rolę Wróżki).

Witajcie moje kochane Żółwiki!

Bardzo się cieszę, że mogę Was gościć w mojej krainie, w której wszystko jest w liczbie 3. Pokażcie na palcach, ile to trzy... (Dzieci pokazują). Super! Poznaliście już moje przyjaciółki? Jest ich oczywiście trzy. Bardzo mi pomagają. Czy wiecie dlaczego jestem zielona? Och, to dlatego, że zła wiedźma rzuciła na mnie czar.

Zła wiedźma chce zawładnąć moją krainą, dlatego pozbawiła mnie mocy i domu. Powiedziała jednak, że mogę wszystko odzyskać, kiedy spełnię wszystkie jej zachcianki. Pomożecie mi?

Pierwsze zadanie to wykonanie iście królewskiej sałatki z trzech ulubionych owoców wiedźmy, czyli z kiwi, banana i jabłka.

Drugie zadanie to wykonanie korony z trzema diamentami.  

Kolejne zadanie to wybudowanie nowej bramy do pałacu, bramy z trzema filarami. (Poprzednią bramę wiedźma zburzyła, kiedy wtargnęła na moje terytorium).

Ostatnie zadanie, to posegregowanie przy pomocy szczypiec trzech elementów magicznej mieszanki wiedźmy.

Chodźcie, pokażę wam stanowiska pracy! Czas ucieka!!!


2. Podział dzieci na 4 zespoły (usadzamy dzieci przy 4 stolikach i ustawiamy oznaczenia kącików).

3. Praca w zespołach pod nadzorem nauczycieli:
a) kącik gospodarczy: wykonanie sałatki;
b) kącik twórczy: naklejenie na pasek korony 3 „diamentów” i dowolne kolorowanie paska przez dzieci;
c) kącik badawczy: segregacja przedmiotów, określanie, których jest najwięcej, których jest najmniej;
d) kącik darów: dzieci budują bramę z trzema filarami ( dar 3 nr 14).

4. Prezentacja i omówienie prac dzieci:
a) kącik twórczy – prezentacja korony; podkreślanie potrójnych elementów;
b) kącik badawczy – pokazanie posegregowanych przedmiotów;
c) kącik darów – prezentacja bramy z trzema filarami;
d) kącik gospodarczy – poczęstowanie dzieci potrawą z 3 składników.

5. Przypomnienie na mapie, gdzie się znajdujemy, jak wygląda cyfra 1 i 2 oraz przyklejenie cyfry 3 na mapie nowej krainy.


Tutaj można pobrać scenariusz zajęć:





Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia