10 NOWYCH TWARZY FREBLOWSKICH STELAŻY

22 stycznia 2024

Hej, to ja! Twój freblowski stelaż. Niby taki zwyczajny, a jednak wyjątkowy. Chciałem Ci pokazać, jaki skarb kryje w sobie jedno z pudełek darów… Nieskromnie stwierdzam, że chodzi właśnie o mnie. Mam nadzieję, że znajdzie się w tym artykule jakiś pomysł, który przypadnie Ci do gustu, bo nie ma drugiego takiego, jak ja. Tylko spójrz…


1. KROSNO
Wszystko zaczęło się od krosna… Jedna nauczycielka zastanawiała się nad tym, jak je zrobić, żeby nie wydać milionów monet. I wtedy pojawiłem się ja! Spójrz, jak wspaniale prezentuję się w towarzystwie włóczki i wełny. Wystarczy tylko przywiązać kilka sznurków pionowo i przeplatanka jak znalazł. Oryginalna, handmade. W tym momencie narodził się pomysł, żeby odkryć mnie na nowo. I Ty możesz zostać moim Kolumbem!


2. MAKRAMA
Makrama to nic innego, jak dekoracja ze sznurka. Kto jest do tego stworzony, jeśli nie ja? Spójrz, jak wspaniale komponuję się ze sznurówkami i koralami z Daru 1.1. Makrama nie tylko cieszy oko, ale także relaksuje i wbrew pozorom nie jest trudna. Starsze dzieci poradzą sobie z nią doskonale, a nauczycielom także się przyda chwila dla siebie. Ze sznurków można zrobić naprawdę wiele…


3. SORTER BADAWCZY
Niektórzy nazywają ten wynalazek ,,ziarnołapaczem”. Niby nic, ale w kąciku badawczym zrobi furorę. Można wykorzystać różnego rodzaju ziarna, przesypywać je, projektować ,,trasy” do pokonania, zbadać zależności, itp. (tu idealnie się sprawdzą rurki sensoryczne).


4. TANIEC-POŁAMANIEC
Wykorzystywanie stelaży podczas różnych teatrzyków to nie nowość. Tutaj nieskromnie powiem – rządzę. Ale do ogrodu przedszkolnego rzadko wychodzę. A przecież zabawy na świeżym powietrzu są super! A co by się stało, gdyby to wszystko połączyć…? Jeśli stanę się sceną dla pięknej piłeczkowej baleriny, zostanę wystawiony na podwórko, będziesz mógł zobaczyć, jak balerina porusza się na wietrze, wykonując różne piruety. Do spróbowania!


5. ANIMACJE, CZYLI OBRAZ W RUCHU
Czy wiesz, że potrafię wprawiać w ruch nie tylko bryły? Spróbuj owinąć kawałek materiału wokół moich dwóch słupków, a następnie pokręć nimi w tym samym kierunku. Materiał się przesuwa, a wraz z nim obrazek/tło. Można coś napisać, narysować i sprawdzić jak wędruje. Myślę, że znajdą się tacy, którzy ten pomysł udoskonalą. Może to będziesz Ty?


6. PROGRAMOWANIE NA WYŻSZYM POZIOMIE
Kto nie kocha programowania? Wszystkie, absolutnie wszystkie gry na tym bazują, ale nie tylko. Z programowaniem mamy do czynienia prawie wszędzie. Ze smutkiem stwierdzam, że choć jestem wiernym fanem tej dziedziny, to jakoś nikt mnie jeszcze na okładkę książki nie zaprosił… Wystarczy przykleić do mnie siatkę geometryczną w wersji papierowej i takie cuda można zrobić. To idealne ćwiczenie, które wymaga trochę skupienia, ponieważ operowanie koralikiem zawieszonym na sznurówce to nie lada sztuka.


7. GRAJĄCE SŁOIKI
Jedni grają na kieliszkach, a inni na słoikach. Czy wiesz, że w zależności od stopnia wypełnienia ich wodą, zmienia się barwa dźwięku? Nie są to duże różnice, ale słyszalne. Aby ćwiczenie było ciekawsze, można dodać barwnik spożywczy, by dzieci mogły zobaczyć, ile wody znajduje się w słoikach.


8. FOTOBUDKA
Szukasz pomysłu na zdjęcie i chcesz podkreślić zamiłowanie do pedagogiki freblowskiej? A może po prostu się nudzisz w pracy? To Ci się spodoba! Doskonale się czuję jako celebryta, aparat mnie kocha. Każdy mój profil jest idealny. Mistrz drugiego planu. Kto ma dzieci, ten wie, jak trudno je nakłonić do pozowania tak, aby zdjęcie wyszło, jak należy. Ale myślę, że będziesz wiedział, jaki jest zamysł. Czekam na ciekawe fotki!


9. SZTALUGA
Stelaż może być wykorzystywany do różnych prac plastycznych. Malowanie z innej perspektywy to bardzo ciekawe doświadczenie. Można mnie też z jednej strony okleić taśmą dwustronną, by stworzyć dzieła sztuki z freblowskich darów.


10. SPRYTNE KLAMERKI
Tu już wyższa fizyka doświadczalna. Klamerki należy rozmieścić w taki sposób, by stykały się ze sobą. Dzięki temu kasztany, pompony, czy kulki będą mogły spokojnie wędrować i nie wypadną. Pewnie zaciekawiło Cię to, jak pięknie komponuję się z niebieską planszą przewlekanką? Otóż nie zawsze… na trzy komplety Darów, tylko w jednym plansza nie wypadała. Jest na to jednak sposób – niezawodna taśma dwustronna. Legenda głosi, że tylko wybrane zestawy Darów mają idealnie zgraną planszę ze stelażem. Ich właściciele to tzw. w czepkach urodzeni, zdolni i kreatywni. Ciekawy jestem, jak jest u Was?

Tak, jestem wyjątkowy, odkrywanie zjawisk fizycznych i matematyczne aktywności to kropla w morzu moich talentów. Mam nadzieję, że coś przypadło Ci do gustu i niebawem zyskam sławę jako freblowski celebryta.


Twój Stelaż

oraz






Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia